måndag 23 oktober 2017

Ullbebis

Här har det varit bra tyst länge och det beror på en liten en som har tagit allt vad energi heter de senaste veckorna.

Den åttonde augusti fick vi veta att väntar barn och sen dess har all energi gått åt till att baka bebis, gå i skolan och att jobba. Jag har sovit 11-13 timmar om dagen och i stort sett inte stickat något.
Nu har vi gått in i andra trimestern och då brukar tröttheten som regel ge med sig - jag väntar fortfarande på att det ska hända. Men den senaste veckan har jag åtminstone orkat sticka lite. Det är tur att jag stickat så mycket bebiskläder och lagt på hög i garderoben så jag känner inte direkt någon stress att hinna med allt jag skulle vilja sticka för den finns redan mer än bebis kommer hinna använda tror jag. 

För övrigt känns det såklart helt fantastiskt att vi väntar barn! Ultraljudet på bilden är från vecka 10 och då var Knoppen (arbetsnamnet) bara 3 cm lång. Imorgon går vi in i vecka 16 och då börjar bebisens längd mätas från huvud till fot och är då ca 14 cm, så det har hänt en del. Nu väntar jag bara på att få lite ordentlig mage, den lyser än så länge med sin frånvaro. 


13 kommentarer:

  1. Grattis till lilla bebisen i magen!

    SvaraRadera
  2. Vad underbart! Stort grattis! Hoppas orken återvänder snart :)

    SvaraRadera
  3. Åh men grattis!! Så spännande :) hoppas tröttheten ger med sig snart!

    SvaraRadera
  4. Grattis, vad roligt! Ett väldigt bra skäl till att vara borta från bloggen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Får se om det blir mer bloggande framöver, men det är målet i alla fall!

      Radera
  5. Förresten så glömde jag tipsa om babybaby.se världens bästa blogg för föräldrar. Hoppas du inte har något emot ett litet tips (Om du inte redan känner till den). Den har hjälpt mig många gånger! 😊

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg