söndag 27 december 2015

Gult till guddottern

Min guddotter Maja fick mest mjuka presenter av sin gudmor i julklapp.
Bland annat en stickad heartwarmer och en Garter earflap hat.

Jag stickade i dubbel finger i underbar handfärgad merino som heter något som jag hela tiden glömmer men som är mjukt och underbart att sticka i. Jag använde ca 120 gram totalt. 

Jag tyckte att mössan såg gigantisk ut när den var klar men den passade perfekt. Det är verkligen en så bra mössa och bra mönster som alla säger och eftersom jag har en hel del garn över ska jag jag nog sticka ett likadant kit till och lägga på lur i presentförrådet.
Ett stående önskemål från hennes mamma är att det jag stickar till Maja är att det gärna får sticka ut lite så att det är mindre risk att något annat Föreskolebarn råkar gå hem med Majas mössor och med den här ensemblen är det garanterat ingen risk för det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg