tisdag 18 november 2014

Nytt från Spinnrocken

I förra veckan spann jag klart både ull från Pigeonroofstudios och alpacka ull som jag färgat, kardat och sen dragit egna rovings av :)

Alpackan spann jag entrådigt i en gradient som går från blått-grönt-rosa-gult och sen tillbaka till rosa-grönt-blått.
Det blev en söt liten härva på 50 gram och cirka 200 meter. Det brukar vara svårt att spinna ett entrådigt garn balanserat tycker jag men det gick ganska bra. Det är några enstaka fnurror på den som hade försvunnit vid tvinning. 
Nu är jag mest nöjd med hur en söt liten bulle det blev.

Ullen från Pigeonroofstudios var en mixad mörk och ljus BFL roving som sedan färgats.
Jag blev lite besviken när den kom - den var fin men inte så lik som den sett ut på datorn. Jag fick känslan att hon ökat mättnaden och kontrasterna i färgerna på bilden.
Men det var väldigt trevligt att spinna och färgad på ett spännande sätt.
Det blev en stor och härlig 1 oz härva med tvåtrådigt garn, jag har inte räknat på hur många meter den är på ännu.

Nu ligger det väldigt mycket fint handfärgat i stringhyllan och väntar på att få bli något, men det är alltid så så svårt att bestämma sig och det ser så fint ut när de ligger ihop kringlade till fluffiga kanelullbullar! Det känns som att magin kommer att brytas när jag börjar sticka med dem, så jag väntar lite till...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg