lördag 14 juni 2014

Nytt i det svenska podcastflödet

Ni har säkert inte missat de senaste två nya, svenska stickpoddarna?

Ifall ni har det så får ni här tips på två svenska och en amerikansk podcast som jag upptäckte förra helgen.



Bara1till är en podcast av Kamilla Svanlund och SockerAnna, en nördig podcast som handlar både om Rollerderby och såklart en väldig massa stickning.
En rolig kombination av Kamilla som dyker upp både här och där och den mer hemliga SockerAnna.
Jag ser fram emot inspiration och sug efter nya mönster och garner.
Det andra avsnittet släpptes igår så in och lyssna med er!
Jag har helt fräckt lånat bilden ifrån deras hemsida!


Rätt Avigt är en podcast av inte mindre än fem stickglada tjejer som jobbar med allt ifrån statliga ärenden till grafisk design. Med andra ord fem ganska olika tjejer men med samma passion för stickning. I de två första avsnitten pratas det om allt ifrån lyxgarner, om arga skåp med ofärdiga projekt, garn för sommarprojekt och om att sticka bland andra (som inte stickar).
Här har jag också varit fräck och lånat bilden från rättavigts hemsida!

Sista men inte minst så har jag stiftat bekantskap med den amerikanska podcasten The Knit Wits som redan ligger ute med väldigt många avsnitt.
Jag försökte mig på att börja lyssna på amerikanske podcasts med stördes alltid av dåligt ljud och/eller för amerikanska dialekter.
Men The Knit Wits har både bra ljud och ostörgia dialekter.
Podcasten görs av Carin och Rick Riley, ett gift par sedan många år. Han har sänt radio i nästan 30 år och har den där rösten som i filmtrailers säger "One man, One Mission..", väldigt behaglig att lyssna på! Hans erfarenhet gör också att de har väldigt bra ljudkvalité.
Han kan inget om stickning, hon kan allt om stickning och ull och det bäddar för en dialog som är mer intressant och underhållande än vad du kan tänka dig!
Deras bild är också ärligen stulen.

Sådär, då vet du vilka svenska podcast's om stickning som du inte får missa och vilken amerikansk podcast du kan börja lyssna på om du vill njuta av bra ljudkvalité och intressanta samtal!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg