måndag 2 september 2013

Grått var det här!

Förra tisdagen var jag på mitt första stickcafé på Knit and Purl!
Det ligger vid Olskrokstorget och är en av Göteborgs garnpärlor - hade det inte legat på andra sidan stan hade jag helt klart hängt där oftare!

Susanne frestade med en mängd färgglada garner, på hylla efter hylla.
Men jag fastnade för något helt annat..

 Kampes tvåtrådiga i ALLA upptänkliga färger, man skulle kunna sticka en regnbåge som gick över i mjuka toner ifrån färg till färg med Kampes. Tyvärr lite i stickigaste laget för mig, men det senapgula, mitt hjärta suktar efter att ha en hudfärg som klär i senapsgult!


Men istället för en färgglad regnbåge fick det här gråbruna garnet följa med mig hem!
Det är Vikings Eco-Ull, tvåtrådigt och fluffigt så det förslår.
Jag har börjat sticka något varmt på stickor 6mm, jag brukar aldrig sticka med så tjocka stickor men det blir verkligen toppenfint.
Vem behöver frysa när man kan sticka!


4 kommentarer:

  1. Du är rolig du. Skrikiga färger. Du lyser ju själv i riktigt fina färger. Den nya gröna är väl oxå lite skrikig i så fall. Tjusigt skrikig. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack :) Ja, den ärtgröna tröjan är inte halv den! Kram på dig också, hoppas vi ses på stickcafé snart!

      Radera
  2. Jag gillar att sticka i Kampes. Det blir inte heller så stickigt som man kan tro, men jag är kanske lite hårdhudad också.

    Nu inser jag också att det var evigheter sedan jag besökte en garnbutik irl, har mest varit shopping på nätet för min del. Måste bli ändring på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shoppa online är härligt, allt är bara ett klick bort. Men det är något speciellt med garnbutik alltså. Farligt att ha stickcafé i en sådan dock, igår var jag där igen och såklart gick jag inte hem tomhänt..

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg