tisdag 20 augusti 2013

Garnkalasgarn

Självklart inhandlades det en del garn på garnkalaset!
Det blev bara nya bekantskaper, det är alltid roligt att prova på nya garner och skaffa sig nya favoriter.
Både Magasin Duett och Tantkofta har ett öga för de speciella kvalitéerna som man inte hittar någon annanstans, därför är det extra roligt att handla av dem.

Här är en titt på vad jag inhandlade!


 Från Magasin Duett blev det tre härvor Arucania Botany Lace i en alldeles tokigt fin färg!
Det ska bli en Effervescence Cardigan så småningom. Det här garnet är så otroligt mjukt så jag tror att det kommer att vara en ren fröjd att sticka i!

 Bomullshatare som jag är köpte jag också tre härvor Pakucho bomull, som är en färgfäxande bomull som odlas i sydamerika. Det är kravodlat och bönderna som odlar det får mer betalt för att odla denna bomull än för att odla koka, alla vinner! 
Jag köpte färgerna Green Avodaco och ehmm, Forest någonting, men de är mer begie och mörkare begie än gröna.
De ska få den äran att bli en Elfe efter tips ifrån Carina Dencker!

Sen blev det även min tur att falla i Filisilkfällan. Detta garn av merino och silke som jag har hört så mycket gott om. Det är ett tunt, entrådigt garn med en helt fantastisk glans. Vad det ska bli vet jag inte riktigt än, jag vet bara att jag vill ha det nära, nära!

 
Som om det inte var nog med att få komma på garnkalas, spela in podcast och hänga med coola stickerskor (nej, det fanns faktiskt inga män där) så fick jag även en present som tack för att vi var där och spelade in!

Av Tantkofta fick jag en symfonie av sockgarner i mina favoritfärger, Tantkofta vet som vanligt vad hon sysslar med vid färggrytorna. Som grädde på moset följde det med en liten plåtask med en kisekatt på som mina handgjorda knappar nu får bo i!

Av Magasin Duett fick jag en minst lika härlig symfonie av Petras egen Supersoft. Jag vet inte riktigt vad det ska bli än men jag känner på mig att några av nystanen ska få bli kompanjoner i ett par flerfärgsstickade vantar!


3 kommentarer:

  1. Visst är askarna bedårande?! Kan inte hitta ett bättre ord.
    /Carina Dencker

    SvaraRadera
  2. Jag har hört mycket bra om det där bomullsgarnet, så mycket så att jag är lite sugen på det själv :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg