fredag 21 juni 2013

Teststickningsmisslyckande..

Jag som inte skulle köpa mer garn gjorde just det för att ha garn att sticka med i teststickningen för My Great Grandmothers Backyard Blanket/Shawl.
En superfin, spetsstickad, rund sjal som jag kände att jag var tvungen att sticka mig.
Jag köpte garn, hade rätt gauge och började sticka. Nu har jag kommit ungefär halvvägs och har insett att det kommer att bli en extremt liten sjal jämfört med originalet.
Nu har jag stått i valet och kvalet ifall jag ska repa eller fortsätta sticka. Efter mycket velande bestämde jag mig för att helt enkelt maska av det jag har stickat nu och göra ett kuddfodral av eländet. Sen så ska jag lägga upp till en ny, förmodligen med samma garn men med betydligt större stickor den här gången, jag tänker mig nog öka 1,5 mm så ifrån 3.5 mm till 5 mm. Då kommer jag säkert få en sådär stor och härlig sjal som bilderna visar...

Valet av garn föll i alla fall på Rauma Finull i denna underbara gröna färg!
Visst är förresten Raumas nya banderoll riktigt fin :)

5 kommentarer:

  1. Aj aj aj! Fast schysst att du inte repar upp allt i alla fall! Happy midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är avmaskad nu och det verkar bli perfekt med stickor 5 mm, hoppas att du också hade en fin midsommar!

      Radera
  2. Så det kan bli. Jag önskar att jag kunde hitta på något som drar mycket garn och som går fort att sticka för att lätta lite på trycket i garnskåpet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr fick jag ju gå och handla garn till detta projektet, har inte garn som räcker till stå stora projekt för det mesta :)

      Radera
  3. Åh, jag älskar Rauma's Finull! Riktigt fin färg på dina nystan :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg