måndag 17 juni 2013

Det stora kalaset

I lördags firade jag och min pappa våra födelsedagar tillsammans, en åttioårsfest som hette duga!
Det blev en så himla rolig fest och vi är så glada att så många ville komma och fira med oss.
Extra roligt att Maria och Henrik kom ner ifrån Göteborg och den stora överraskningen att min barndomsvän Martina kom hem en sväng ifrån Australien för att fira sin lillebrors student på fredagen och fira med oss på lördagen.
Alla gäster bidrog till att göra kvällen till en oförglömlig upplevelse!
 
Jag hade så fullt upp med att ha roligt att jag inte hann fotografera så mycket, så om någon kalasdeltagare som läser min blogg råkar sitta på en hög bilder så hör gärna av dig!

Två av de fantastiska tårtorna lillebror hade bakat till vår tillställning!

 Spettkaka hör till varje skånskt storkalas och en cognac till det är inte fel!

 De två jubilarerna, jag och min pappa, dagen till ära bar jag min sari (som jag faktiskt kom ihåg helt ur huvudet hur man vek). Samt jag och mina fina barndomsbästis Martina som kommit hem ifrån Australien och som ska vara hemma i en månad, jippie!

 Några av alla de vackra blombuketter vi fick under kvällen.


Kvällens höjdpunkt kanske - jag fick blindtesta garn och gissade rätt på Bouclespunnen ull och mohairgarn. Men ett supertunt lingarn som lätt gick att dra av och ett luddigt bomullsgarn gick jag bet på.
 
Ännu ett stort tack till alla som kom och firade oss och till alla som ställde upp och hjälpte till för att göra kvällen möjlig, framför allt ett extra stort tack till min familj. Ni är guld värda!
 
 

8 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen (lite i efterskott antar jag)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du börjat blogga igen :)

      Radera
  2. Men åh, vilken vacker sari du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) Man känner sig väldigt fin i sari, och lite exotisk.. :)

      Radera
  3. Har kikat på detta inlägg flera gånger, men något har alltid kommit ivägen för att kommentera. Grattis i efterskott!

    Vad fin du är i din sari! Verkar varit en lyckad fest, med massa gott att äta och dricka.

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till dig. Vi verkar fylla år ungefär samtidigt eftersom jag hade min födelsedagsfest samma dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fyller år den 24 maj, så kalaset var lite i efterhand. Fyller du år den 15 juni?

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg