onsdag 3 april 2013

3 ansiktsvårdande favoriter!

Som jag skrivit om innan så använder jag nästan uteslutande produkter från Lush för allt ifrån schampo och balsam, till hudkräm och ansiktsrengöring.
Det sistnämnda är något som ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag har ganska känslig hy just i ansiktet. 
Jag blir lätt torr och allergisk mot ansiktsprodukter efter att ha använt dem ett tag. Jag tål inte ansiktsprodukter som är starkt parfymerande och eftersom jag jobbar mycket ute så får ansiktet ta en del stryk i form av kyla/värme, torr luft, mycket sol, vind och så vidare. (Jag vet att det låter som  TV-reklam för ansiktskräm för hårt arbetande män, men tro mig, sånt påverkar även en hårt arbetande kvinnas ansikte...)

Så här ger jag er tre tips på min favoriter för ansiktet!


1. Serum Full of grace - ansiktskräm i fast from med rosenvatten som återfuktar och tropiska smörer som mjukgör. Jag använder den efter rengöring, morgon och kväll. Smälter på huden och går snabbt in, efter bara några sekunder är det fritt fram att lägga på sminket! Lämnar inga feta partier efter sig.

2. Skin Drink - ytterligare en ansiktskräm som jag har börjat komplettera serumet med på de torraste partierna i mitt ansikte - kindbenen. De verkar vara de mest utsatta nu när det fortfarande är kallt och torrt i luften. Skin Drink innehåller sesamolja, mandelolja, jättenattljusolja och kakaosmör, färsk avokado och aloe vera. 

3. Ultra Bland  - en rengöringsolja som tar bort smuts, fett och smink utan att torka ut huden. Jag var ganska skeptisk till den i början, eftersom jag förknippar rengöring med något som är tvåligt och uttorkande. Skin Drink har inga av de egenskaperna utan huden blir helt enkelt ren och återfuktad tack vare honung och rosenvatten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg