fredag 15 februari 2013

Acorns Cardigan

Det här är en kofta som jag har velat sticka sen jag började sticka "på riktigt".
Men det har inte riktigt blivit av, förrän nu!
Jag hittade den perfekta gröna färgen av Cascade 220 garn hos Penelope Craft i höstas och satte stickorna till verket.
Efter mycket diagramläsande, en del upprepande efter att ha ökat när jag inte borde ha gjort det och två ärmar som stickades ut och in och efter att ha sytt på världens finaste knappar som jag köpt i Antwerpen så var den klar!

Det gick åt 4,5 nystan Cascade 220, närmare bestämt 905.3 meter garn.

Förutom den lilla fadäsen med ökningsvarvet som inte skulle varit ett ökningsvarvet så har det gått bra att sticka den och mönstret var ganska lätt att följa - så länge man läste noga och var uppmärksam på vilken sida man borde vara på!
Det är varm och sticks inte den minsta lilla dugg, sen är den ju så fin att jag blir alldeles glad av att ha den på mig!






5 kommentarer:

  1. Som allt du gör, så är den superfin! Färgen passar dig perfekt!

    SvaraRadera
  2. Åh, den är jättefin och passar dig perfekt :)

    SvaraRadera
  3. Å den är så himlans fin! Jag måste nog skaffa en katt som rekvisita jag med. Alla fina stickbildeer blir om möjliget ännu mer fina med en gosig katt :).

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker kofta! Jag surfar för att kika på färdiga Acorn-koftor eftersom jag snart börjar på en till mej själv (min ska bli brun, känns lite fegt nu när jag sett hur vacker koftan är i en starkare färg). Men man kan ju alltid sticka två ;-)

    Är det en Maine Coon-katt? Liknar min Viggo på pricken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! En brun skulle nog bli jättefint, fast jag älskar verkligen min gröna. Den passar så fint till alla mina blåa klänningar.

      Älva, katten på bilden, är en Norsk Skogskatt (en riktigt tjock en..)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg